En intervju om att ha medborgarperspektivet i fokus
Lunds kommun har en klar strategi för sina fyra kanaler på sociala medier – Facebook, Twitter, Instagram och LinkedIn.
Hör Annika Henning om deras hårda arbete för att nå ut till och möta sina engagerade invånare med relevant innehåll och möjlighet till samtal.
Om intervjun Att vara kommun på sociala medier
Den här intervjun är för dig som ska börja arbeta med sociala medier inom en kommun, eller som vill få mer tryck i det arbete du redan bedriver. Här får du både inspiration men också konkreta knep som fungerar.
Annika lyfter vikten av ett uttalat syfte och genomtänkt innehåll. Du lär dig också betydelsen av att sätta mål, följa upp resultatet och låta det påverka dina kommande inlägg.
Psst. Nyfiken på mer om Annika Henning? Läs vår intervju med henne om att vara kommunikatör på en kommun.
Om Annika Henning
Att vara kommun på sociala medier Annika Henning 9 avsnitt|46min Pressansvariga Annika Henning berättar om Lund kommuns framgångsrika arb...
Annika Henning
Fler kurser av Annika