Att vara kommun på sociala medier

260 medlemmar
har sett kursen

Pressansvariga Annika Henning berättar om Lund kommuns framgångsrika arbete med sociala medier. Vad är deras framgångsrecept?

  • 9 korta och effektiva avsnitt
  • Gå kursen i din egen takt
  • Repetera så ofta du vill
  • 46min
  • Släpptes maj 2020
Provtitta

Börja kursen idag

Pris & Köp ›

450 kr/mån (betalas årsvis) för alla kurser

Så funkar det

Du får Sveriges största kursutbud om digitala verktyg för dagens jobb. Alltid där när jobbet kräver nya kunskaper.

500 onlinekurser
Nya kurser varje vecka
Lärorika medlemsbrev
Bemannad hjälp och råd om teknik
Alltid tillgängligt

4.9 i betyg av 1719 omdömen

En intervju om att ha medborgarperspektivet i fokus

Lunds kommun har en klar strategi för sina fyra kanaler på sociala medier – Facebook, Twitter, Instagram och LinkedIn.

Hör Annika Henning om deras hårda arbete för att nå ut till och möta sina engagerade invånare med relevant innehåll och möjlighet till samtal.

Om intervjun Att vara kommun på sociala medier

Den här intervjun är för dig som ska börja arbeta med sociala medier inom en kommun, eller som vill få mer tryck i det arbete du redan bedriver. Här får du både inspiration men också konkreta knep som fungerar.

Annika lyfter vikten av ett uttalat syfte och genomtänkt innehåll. Du lär dig också betydelsen av att sätta mål, följa upp resultatet och låta det påverka dina kommande inlägg.

Psst. Nyfiken på mer om Annika Henning? Läs vår intervju med henne om att vara kommunikatör på en kommun.

Om Annika Henning

Att vara kommun på sociala medier Annika Henning 9 avsnitt|46min Pressansvariga Annika Henning berättar om Lund kommuns framgångsrika arb...

Annika Henning

Annika Henning

Provavsnitt

Kommunen och sociala medier

Kommunen och sociala medier

04:51

Facebook

Facebook

05:47

Twitter

Twitter

03:05

Kursinnehåll

Vad du lär dig i kursens fem kapitel

1

Inledning

  • Kommunen och sociala medier
2

Syfte och innehåll

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
3

Sätta mål

  • Mål och uppföljning
4

Förutsättningar

  • Organisation och resurser
  • Lagar och regler
5

Avslutning

  • Kom igång med sociala medier

Vanliga frågor om Moderskeppet

Är Moderskeppet en prenumeration?

Ja, vi kallar det medlemskap. Du betalar ett månads- eller årspris och kan se alla kurser, så ofta du vill.

Är inte Moderskeppet om foto?

2005 startade Moderskeppet som utbildare i foto. Många, många, många har lärt sig fotografera och bildredigera av oss. För varje år har sajten vuxit med fler ämnen och kurser. Det du minns finns numera på sajten Foto. Alla fotokurser ingår även i ett komplett medlemskap på Moderskeppet.

Kan jag se alla kurser när jag vill?

Ja. dygnet runt och på valfri enhet, även mobilen. Vik en timme på jobbet. Eller stjäl en timme fritid, för det är okej att vara ambitiös med kunskap.

Finns det en komplett lista på kurser?

Ja, vi har ett sökbart Bibliotek med alla kurser. Det är många…

Får jag hjälp och lärarkontakt?

Vi har en mejlbaserad hjälp & råd bemannad av våra lärare. De tar emot (och svarar alltid på) dina frågor.

Medlemskap

Vad kostar Moderskeppet?

Moderskeppet kostar 750 kronor per månad, eller 450 kronor per månad med årsbetalning. Exklusive 6% moms eftersom vi är en e-publikation.

Kan jag köpa bara en kurs?

Nej, Moderskeppet har 500 onlinekurser. Allt är samlat i ett medlemskap.

Är det bindningstid?

Det är ingen bindningstid. Du kan avsluta medlemskapet när du vill med ett knapptryck. Du har tillgång till kurserna återstående tiden du betalat för. Medlemskapet rullar på och betalning sker automatiskt om du inte avbryter.

Kan jag ångra mitt köp?

Ja, du får pengarna tillbaka i 60 dagar om du inte är nöjd.

4.9

i betyg av 1719 omdömen

Moderskeppet

Moderskeppet har Sveriges största utbud av onlinekurser. Allt är skapat med stor pedagogisk omtanke och erfarenhet. Om Moderskeppet

Vi hjälper gärna till

Alltid människor i andra änden. Och vi svarar på alla mejl. Har du frågor? Kontakta oss