Automatisera dina nyhetsbrev med Customer journey i Mailchimp
Med verktyget Customer journey i Mailchimp når du dina prenumeranter oftare, utan att behöva lägga ner mer tid.
Gabriella Kjeilen visar hur du enkelt skapar automatiserade och personliga nyhetsbrevsflöden för din prenumerant att följa.
Använd verktyget för att skicka återkommande information, välkomstbrev till nya prenumeranter eller tackmejl till de som handlat i din webbutik. Långa som korta marknadsföringsresor.
Spara tid och få nöjda prenumeranter med Customer journey
Automatiserade nyhetsbrev har alltid varit ett smart sätt att spara tid samtidigt som du gör din prenumerant riktigt nöjd med det som dimper ner i inkorgen. Med Customer journey gör Mailchimp det här ännu enklare.
Genom att du designar en resa för din prenumerant med olika brev längs vägen och delar upp i olika stigar får du en personligare kontakt med din prenumerant. Och det bästa är att du bara kan låta din resa ticka på när du väl gjort den.
Resa tänker du nu, och ja det är precis vad det är. Du bygger en karta över den resa du vill att din prenumerant ska ta med en startpunkt, olika hållplatser, stigar och slutligen ett slutmål.
Om kursen Customer journey med Mailchimp
I den här kursen lär du dig verktyget Customer journey för att själv börja skapa automatiserade marknadsföringsresor för dina prenumeranter. Du lär känna verktyget från grunden och vilka smarta funktioner du har till ditt förfogande. Gabriella visar dig hur.
Du hänger med bäst i kursen om du har grundläggande förståelse för hur Mailchimp fungerar och har arbetat lite i verktyget sedan tidigare. Om du är helt ny kan du börja med att kika in kursen Skicka nyhetsbrev med Mailchimp.
Du lär dig att
- få fram syfte, mål och uppmaning till handling
- skapa din karta och vilka byggstenar du har att jobba med
- dela din Customer journey i flera stigar
- starta din Customer journey
- utvärdera din resa och följa upp den
- använda mallar för återkommande nyhetsbrev.
När du har sett kursen skapar du direkt egna resor och upptäcker hur du kan använda verktyget för ett smartare mejlande i din vardag.
”Våga vara kreativ och använd det här verktyget så som det passar dig och den verksamhet du representerar bäst.”
Om Gabriella Argus (fd Kjeilen)
Gabriella är lärare på Moderskeppet, men hon driver också ett eget bokförlag där hon själv ansvarar för en stor del av marknadsföringen. Just Mailchimp och automatiseringar har varit en nyckel i hennes eget arbete.
Om Gabriella Argus
Gabriella Argus (fd Kjeilen) arbetar som marknadsförare och är skicklig på sociala medier. Hon är även författare och delägare i ett bokförlag.
Gabriella Argus
Fler kurser av Gabriella