Facebook 2022

Kom igång med din företagssida på Facebook

Studien svenskarna och internet 2021 visade att 8 av 10 av internetanvändarna har Facebook och att 54% använder plattformen dagligen - därför ska du och din arbetsplats också finnas på Facebook med en företagssida. Ända sen starten har Facebook varit en plattform för att nå ut och kommunicera med andra människor. Ett sätt för företag och organisationer att nå ut är genom företagssidor.

Därför ska du ha en företagssida på Facebook

Genom att använda Facebook som en kommunikationskanal för dina intressenter och kunder öppnar du för att lära känna din målgrupps behov. Många använder Facebook för att visa upp insidan av företaget, men också till att sprida viktig information. Med en företagssida på Facebook har du också ett ursprung till dina annonser - om du väljer att annonsera på Facebook och Instagram. En företagssida kan i princip bli så stor del av din marknadskommunikation som du vill. Kanske väljer du att ta emot kundtjänstfrågor via Facebook och Messenger?

Om kursen Facebook 2022

I den här kursen lär Gabriella Kjeilen dig ta fram en tydlig plan för en företagssida på Facebook. Kursen riktar sig till dig som arbetar med sociala medier på din arbetsplats och vill skapa en struktur för ditt arbete för att undvika spretig publicering.

Gabriella lär dig:

  • hur du undviker spretig publicering
  • att skapa en företagssida på Facebook
  • va du ska fylla din företagssida med.

Efter kursen kan du ta fram en ramverk från syfte och mål till färdigt publiceringsschema. Dessutom får du lära dig grundläggande funktioner som hur du postar inlägg från både desktop och mobil.

Om Gabriella Kjeilen

Gabriella Kjeilen är läraren som varje dag grottar ner sig i kommunikation och marknadsföring.

  • Undertextad
  • 30 avsnitt
  • 1h 10m
  • Släpptes April 2021

Gabriella Kjeilen är läraren som varje dag grottar ner sig i kommunikation och marknadsföring.Läs mer om Gabriella här.