Den här kursen kan innehålla felaktigheter. För nya kurser, se temat Instagram.
Lär dig skapa en egen shop på Instagram
Har du sett att företag taggar sina produkter med pristaggar på Instagram? Kanske driver du en egen webbshop och vill också kunna driva trafik till den via Instagram?
Att visa sina produkter på Instagram är ett bra sätt att nå ut, men att skapa en Instagram-shop kan verka lite krångligt. Men du kan vara lugn.
Om kursen Instagram Shopping
I kursen lär sociala medier-experten Therese Berggren dig att steg för steg skapa din egen Instagram-shop. Du börjar med att ändra ditt personliga konto till ett professionellt konto, anpassar din profil och skapar ett företagskonto på Facebook.
Efter det är det bara att sätta igång med att skapa din produktkatalog och öppna butiken.
Therese lär dig:
- Hur du anpassar din egen Instagramprofil för shoppingfunktionen.
- Hur du ställer in dina kontoinställningar.
- Hur du skapar ett företagskonto.
- Hur du skapar din produktkatalog.
- Hur du konfigurerar produktkatalogen manuellt.
- Hur du konfigurerar produktkatalogen med produktflöde.
- Hur du öppnar din butik på Instagram.
- Hur du taggar produkter i inlägg.
- Hur du taggar produkter i händelser.
Se kursen och nå ut med dina produkter på fler ställen än bara i din webbshop.
Om Therese Berggren
Therese Berggren är grafisk designer, digital kreatör och jobbar med webb och e-handel. Hon har sedan 2012 arbetat aktivt med sociala medier för olika företag och kunder, främst med Facebook och Instagram.
I dag driver hon eget företag där hon hjälper andra företagare att kommunicera sitt varumärke i olika medier.
Om Therese Berggren
Therese Berggren är grafisk designer, digital kreatör och hjälper företag att bygga sina varumärken i sociala medier.
Therese Berggren
Fler kurser av Therese