Arbetsflöde för annonsering på Facebook

Hör Simon Beyer från facebookbyrån Ingager berätta om arbetsgången med annonsering.

  • 15 korta och effektiva avsnitt
  • Gå kursen i din egen takt
  • Repetera så ofta du vill
  • 56min
  • Släpptes maj 2020
Provtitta

Börja kursen idag

Pris & Köp ›

450 kr/mån (betalas årsvis) för alla kurser

Så funkar det

Du får Sveriges största kursutbud om digitala verktyg för dagens jobb. Alltid där när jobbet kräver nya kunskaper.

500 onlinekurser
Nya kurser varje vecka
Lärorika medlemsbrev
Bemannad hjälp och råd om teknik
Alltid tillgängligt

4.9 i betyg av 1719 omdömen

Intervju med Simon Beyer från Facebookbyrån Ingager

Ska du börja annonsera i sociala medier för ditt företag eller organisations räkning? Då är det smart att implementera ett bra arbetsflöde redan från början.

Hitta syftet med närvaron på sociala medier

Innan du börjar arbeta med annonsering är det viktigt att dels ha valt rätt plattform för just ditt företag men också att veta varför ni ska finnas där. Vad är syftet med närvaron och finns din målgrupp där?

Enligt Simon Beyer från Facebookbyrån Ingager är det här det vanligaste misstaget som företag gör i uppstartsfasen: de väljer fel socialt medie och missar att ha ett tydligt syfte. I den här intervjun berättar Simon hur du ska tänka för att landa rätt.

Planering, genomförande och uppföljning

Det arbetsflöde som Ingager arbetar med börjar med målsättning och planering. Först därefter kommer själva produktionen av annonsen och när den körts finns det alltid en uppföljning inplanerad för att se om syftet uppnåddes. Simon går igenom arbetsflödet steg för steg.

Om Arbetsflöde för annonsering på Facebook

I den här intervjun berättar Simon Beyer på Facebookbyrån Ingager om arbetsgången kring annonsering på Facebook och vad du ska tänka på för att lyckas. Han berättar om varje steg från syfte till resultat.

Simon lär dig:

  • Sätta budget för din annonsering.
  • Sätta syfte och målsättning.
  • Göra en handlingsplan.
  • Vad du ska tänka på när du arbetar i Facebooks annonsverktyg.
  • Hur du utvärderar din annonsering.
  • Tre typer av annonser du kan skapa.

Efter intervjun har du koll på arbetsflödet vid annonsering och kan enkelt börja implementera det i ditt eget arbete.

Om din expert:

Simon är strategichef på Ingager, en av norra europas största Facebookbyråer. Han är också en eftertraktad föreläsare med stor förståelse kring digitalisering och digital närvaro.

Om Simon Beyer

Arbetsflöde för annonsering på Facebook Simon Beyer 15 avsnitt|56min Hör Simon Beyer från facebookbyrån Ingager berätta om arbetsgången m...

Simon Beyer

Simon Beyer

Provavsnitt

Varför ska ni finnas på sociala medier

Varför ska ni finnas på sociala medier

03:42

Sociala medier tar tid

Sociala medier tar tid

02:10

Sätt din budget

Sätt din budget

03:01

Kursinnehåll

Vad du lär dig i kursens fem kapitel

1

Inledning

  • Varför ska ni finnas på sociala medier
  • Sociala medier tar tid
  • Sätt din budget
  • Arbetsflöde
2

Planering

  • Bestäm ditt syfte
  • Sätt målsättning
  • Gör handlingsplan
3

Genomförande

  • Producera
  • Facebooks annonsverktyg
  • Publicera och analysera
  • Utvärdera
4

Tre annonsexempel

  • Pacemaker
  • Dormy
  • Påmind
5

Avslutning

  • Häng med i utvecklingen

Vanliga frågor om Moderskeppet

Är Moderskeppet en prenumeration?

Ja, vi kallar det medlemskap. Du betalar ett månads- eller årspris och kan se alla kurser, så ofta du vill.

Är inte Moderskeppet om foto?

2005 startade Moderskeppet som utbildare i foto. Många, många, många har lärt sig fotografera och bildredigera av oss. För varje år har sajten vuxit med fler ämnen och kurser. Det du minns finns numera på sajten Foto. Alla fotokurser ingår även i ett komplett medlemskap på Moderskeppet.

Kan jag se alla kurser när jag vill?

Ja. dygnet runt och på valfri enhet, även mobilen. Vik en timme på jobbet. Eller stjäl en timme fritid, för det är okej att vara ambitiös med kunskap.

Finns det en komplett lista på kurser?

Ja, vi har ett sökbart Bibliotek med alla kurser. Det är många…

Får jag hjälp och lärarkontakt?

Vi har en mejlbaserad hjälp & råd bemannad av våra lärare. De tar emot (och svarar alltid på) dina frågor.

Medlemskap

Vad kostar Moderskeppet?

Moderskeppet kostar 750 kronor per månad, eller 450 kronor per månad med årsbetalning. Exklusive 6% moms eftersom vi är en e-publikation.

Kan jag köpa bara en kurs?

Nej, Moderskeppet har 500 onlinekurser. Allt är samlat i ett medlemskap.

Är det bindningstid?

Det är ingen bindningstid. Du kan avsluta medlemskapet när du vill med ett knapptryck. Du har tillgång till kurserna återstående tiden du betalat för. Medlemskapet rullar på och betalning sker automatiskt om du inte avbryter.

Kan jag ångra mitt köp?

Ja, du får pengarna tillbaka i 60 dagar om du inte är nöjd.

4.9

i betyg av 1719 omdömen

Moderskeppet

Moderskeppet har Sveriges största utbud av onlinekurser. Allt är skapat med stor pedagogisk omtanke och erfarenhet. Om Moderskeppet

Vi hjälper gärna till

Alltid människor i andra änden. Och vi svarar på alla mejl. Har du frågor? Kontakta oss