Intervju med Simon Beyer från Facebookbyrån Ingager
Ska du börja annonsera i sociala medier för ditt företag eller organisations räkning? Då är det smart att implementera ett bra arbetsflöde redan från början.
Hitta syftet med närvaron på sociala medier
Innan du börjar arbeta med annonsering är det viktigt att dels ha valt rätt plattform för just ditt företag men också att veta varför ni ska finnas där. Vad är syftet med närvaron och finns din målgrupp där?
Enligt Simon Beyer från Facebookbyrån Ingager är det här det vanligaste misstaget som företag gör i uppstartsfasen: de väljer fel socialt medie och missar att ha ett tydligt syfte. I den här intervjun berättar Simon hur du ska tänka för att landa rätt.
Planering, genomförande och uppföljning
Det arbetsflöde som Ingager arbetar med börjar med målsättning och planering. Först därefter kommer själva produktionen av annonsen och när den körts finns det alltid en uppföljning inplanerad för att se om syftet uppnåddes. Simon går igenom arbetsflödet steg för steg.
Om Arbetsflöde för annonsering på Facebook
I den här intervjun berättar Simon Beyer på Facebookbyrån Ingager om arbetsgången kring annonsering på Facebook och vad du ska tänka på för att lyckas. Han berättar om varje steg från syfte till resultat.
Simon lär dig:
- Sätta budget för din annonsering.
- Sätta syfte och målsättning.
- Göra en handlingsplan.
- Vad du ska tänka på när du arbetar i Facebooks annonsverktyg.
- Hur du utvärderar din annonsering.
- Tre typer av annonser du kan skapa.
Efter intervjun har du koll på arbetsflödet vid annonsering och kan enkelt börja implementera det i ditt eget arbete.
Om din expert:
Simon är strategichef på Ingager, en av norra europas största Facebookbyråer. Han är också en eftertraktad föreläsare med stor förståelse kring digitalisering och digital närvaro.
Om Simon Beyer
Arbetsflöde för annonsering på Facebook Simon Beyer 15 avsnitt|56min Hör Simon Beyer från facebookbyrån Ingager berätta om arbetsgången m...
Simon Beyer
Fler kurser av Simon