Kriskommunikation på sociala medier

Lär dig enkla metoder för snabb och effektiv kommunikation

Oavsett hur stor eller liten en kris är så går informationen ut i vårt samhälle med blixtens hastighet genom sociala medier. Så att kommunicera i en kris, tillhör själva krisen.

Det här betyder att du som är kommunikatör behöver vara snabb med kriskommunikationen. För att den bild som skapas de första timmarna efter att en krissituation uppstått, ger en helhetsbild av hela krisen. Och den bilden är svår att ändra på i efterhand.

I den här kursen lär Carina dig vad som innefattar en kris, ger dig enkla metoder för att analysera situationen och att hitta tajming i budskapet. Du får också lära dig hur du avslutar din kriskommunikation, med utvärdering och arkivering.

Du får helt enkelt nycklarna du behöver om olyckan är framme!

  • Undertextad
  • 21 avsnitt
  • 41m
  • Släpptes Mars 2021
Carina Ridenius.

Carina Ridenius är den fd sångerskan, scenartisten, röst- och talcoachen som sadlade om och blev informationsvetare. Idag driver hon PIK Presentationsteknik där hon hjälper sina kunder med tekniken bakom presentationen och vänder det som du upplever som något negativt till något positivt och lustfyllt.Läs mer om Carina