Fallgropar att undvika

Låt det ta tid. Innehållsmarknadsföring är ett projekt som ger resultatlängre fram. Se till att sätta rätt förväntningar från början. Ha tålamod och låt det ta tid! Tro inte heller att allt, härligt innehåll du skapar, automatiskt hamnar framför din målgrupps ögon. Ha en budget, till exempel till att betala samarbeten med Facebook-grupper, podd-influencers, eller annonser i sociala medier. Var i nuet med mottagaren, alltså berätta om det ni faktiskt gör, inte det ni planerar att göra sen. Ingen vill höra om en hundrasidig, strategiplan som kanskealdrig ens infrias! Och vill ni prata om jämställdhet, miljömedvetenheteller feminism, ja men se då till att det backas upp av hurni själva faktiskt arbetar och vilka som till exempeläger ert bolag. Vi har ju sett företag som H&amp;M, Estrid, Caia cosmetics, deklarera feministiska budskap och sedan bli genomskådadeoch i stället utbuade av sin målgrupp, för att de inte är trovärdiga. Om du känner att content marketing verkar vara tidskrävande ochja men ganska svårt, ta hjälp av influencers. Det är alltid min <i>go-to</i> när jag inte vet hur jag ska formuleraett budskap för en viss målgrupp eller hinna skapamycket innehåll, på kort tid. Jag har jobbat med dem flesta influencers i Sverige och Norden, och sett vilken enorm effekt deras innehåll har, eftersom det är perfekt anpassat efter deras målgrupps behov! I nästa kapitel kommer mina tips på hur du kangöra innehåll ihop med influencers!