Summering

I den här kursen har du fått lära dig att innehållär allt du kommunicerar till och med din målgrupp, men i stället för att bara sälja i en kort kampanjska innehållet vara någonting konstant, som till exempel kan utbilda, underhålla, eller underlättaför mottagaren. Du ska sträva efter att tillföra någonting till din målgrupps vardagslivoch bli en sömlös del av den. Antingen i egna kanaler, eller tillsammans med influencersi deras kanaler. Så nu kan du komma igång och skapa relevant innehåll i olika kanaler, där din nuvarande eller blivande målgruppspenderar mest tid och marknadsför ditt bolagpå ett snabbt, kostnadseffektivt och enkelt sätt! Bara du gör din research, jobbar inkluderandeoch bjuder in din målgrupp att samverka i innehållsskapandet, kommer du att kunna se fantastiska resultat! Men ha tålamod. Det tar ofta längre tid än man tror, att göra sitt varumärkes röst hörd i bruset. Tipset är att våga testa nya sätt att göra innehåll på. Varför inte en Instagram-guide, en Youtube-serie ihop medrelevanta influencers, eller ett poddcast-samarbete? Lär dig vad som fungerar för dig och din målgruppoch gör det du själv tycker är kul! Den energin kommer målgruppen märka i allt du producerar. Nästa steg för dig är att du tar hjälp av dem verktygjag har tipsat om. Funderar ut ditt syfte, mål och börjar din innehållsresamed tydligt publiceringsschema. Kom ihåg, influencers har byggt sina stora varumärken och följarskarorgenom att hela tiden testa nya saker, aldrig sluta producera innehålloch våga göra fel ibland! Du kommer att klara det här minst lika bra. Var bara uthållig. Ta hjälp när du inte kan någonting och spendera mycket tidmed dina följare. Det är ju för dem som du gör allt det här! Skriv jättegärna till mig på Linkedin och berätta hur det gårmed din content-resa. Tusen tack för att du har tagit den här kursenoch varmt lycka till. Vi hörs!