Transparens

Jag gillar att hänga upp innehåll på teman, eller olika områden, då håller innehållet en röd tråd, din målgrupp, som följer dig, får vad de förväntar sig, och du visar att du är expert på dem områden som du rör dig i! Kanske hittar du ett, eller flera teman här, som passar ditt varumärke. Första temat är nåt som alla kan bli bättre på just nu, nämligen transparens och med det menar jag att du, till exempel, ska göra det enkelt för dina kunder att läsa omdina produkters innehåll, produktion och personal. Klädmärket Asket är ett bra exempel på ett ungt, modernt bolag meduttalat fokus på transparens och etiskt korrekt produktion. De jobbar väldigt mycket inifrån och ut och med det menar jag att debygger sitt bolag på en struktur, som innebär att deras anställdatill exempel, jobbar hållbart och har bra arbetsvillkor. När de upprättat det, skapar de sedan innehåll kring detoch visar det utåt. Till exempel, tillåts anställda på Asket fem dagars extra semesterför att de ska kunna ta tåget i stället för flyget. Någonting som de sedan också skriver om i sina kanaler. Asket ger också kunden ett extra kvitto med data kring hållbarhet, vattenåtgång, produktion, frakt och framställning av just det plagget, vid varje köp. Det kan ju inte bli mer transparent! Vill du jobba med det här temat, kan du till exempel, skapa innehåll kringer produktionsprocess, era fabriker, transporter, personerna som faktiskttillverkar era varor och så vidare. Men det måste så klart vara genuint, annars kallas det för <i>greenwashing</i>och får bara motsatt effekt! Det behöver inte heller vara transparens ur just ett miljöperspektiv. Det kan ju också handla om att du låter målgruppen lära känna ersom jobbar med varumärket och får tillgång till er. Nu vidare till hur du kan jobba med målgruppens eget innehåll!