Det finns stora vinster när du jobbar med lokal SEO. Över hälften av Sveriges befolkning googlar nämligen något varje dag. Många av dessa söker efter produkter eller tjänster i sitt närområde som: "Lunch i Hudiksvall", "byta däck Boden" eller "gym på Gotland". Därför är det viktigt att du syns lokalt på Google om du har en lokal verksamhet, för att nå ut till dina potentiella kunder.
När du jobbar med SEO, alltså sökmotoroptimering, så optimerar du chansen att synas högt upp i sökresultatet när din målgrupp googlar efter sådant du erbjuder.
För att lyckas med lokal SEO krävs ett strategiskt och långsiktigt arbete. Marknadsstrategen Mandana Karim hjälper dig att komma igång.
Med lokal SEO så vill du inte bara synas i sökträffar rent allmänt, utan dessutom synas i ett visst geografiskt området.
Genom att lägga ner tid på lokal SEO ökar du din möjlighet att synas i Googles sökresultat när dina potentiella kunder googlar efter just det du erbjuder, där du erbjuder det. På så vis kommer fler i ditt område att hitta ditt företag.
Tillsammans med Mandana får du lära dig att jobba med SEO för att synas lokalt på Google. Kursen fokuserar främst på hur du kan jobba med lokal SEO på din hemsida och använda Googles verktyg för att följa upp dina resultat.
Mandana lär dig att:
Efter kursen kan du börja jobba med grundläggande lokal SEO för ditt företag.
Mandana Karim är marknadsföringskonsult och har tidigare jobbat på Google i Silicon Valley. Mandana har vunnit internationella priser inom reklambranschen och har en masterexamen i marknadsföring. Hon driver företaget 21 Marketing där hon erbjuder tjänster inom digital marknadsföring och grafisk design. Företaget är utsett till Google Partner*.
*Det innebär att företaget får exklusiva uppdateringar från Google samt ökad support för att förbättra resultaten i Google Ads.