Bli effektiv på jobbet med mallar i Word
Arbetar du i Microsoft Word och är trött på att göra om dina dokument från början, varje gång? Vill du exempelvis slippa lägga in din logga varje gång?
Med hjälp av mallar i Word kan du effektivisera ditt arbetsflöde och spara värdefull tid och energi.
Mallar för offerter, kontrakt och säljmallar – gör dem enkelt i Word
Några organisationer har mallar för allt, andra inte. När det inte finns färdiga mallar skapas det ofta egna varianter, som kanske inte speglar varumärket på rätt sätt. Med gemensamma mallar kan du istället skapa enhetliga och trovärdiga dokument i Word.
Du lär dig att skapa egna mallar i Word för till exempel offerter och säljmaterial. Få till företagets logga och annan viktig information utan att behöva ändra om dokumentet på nytt inför varje kund.
Sluta återanvända dokument – skapa egna mallar i Word
Peter Zier lär dig att skapa mallar i Word som du och dina kollegor kan använda om och om igen. I kursen skapar du en grundmall för ordbehandligsprogrammet som passar just ditt arbete och din organisation.
På så vis kommer du igång snabbt med att skapa dokument och utskick direkt när du öppnat Word.
Du lär dig att
- hitta färdiga mallar
- skapa egna mallar
- skapa formatmallar
- göra mallar för massutskick.
Om Peter Zier
Efter flera år som omtyckt lärare i grundskolan sadlade Peter Zier om för att bli lärare inom vuxenutbildning. Till vardags håller han datautbildningar på bland annat yrkeshögskolan i Kristianstad. Där har han utvecklat distanskurser.
Om Peter Zier
Peter Zier är lärare och Office-fantast med lång erfarenhet av utbildning både i skolväsendet och i det egna utbildningsbolaget.
Peter Zier
Fler kurser av Peter