Planner har också jättebra verktyg för att ge dig en översikt av hur det gåri projektet och de olika uppgifterna. När du har öppnat Planner på en egensida, som vi har här, kan du växla till exempel till Diagram, om vi börjarmed den. Där kan du se att det finns fyra uppgifter. En är rödmarkerad, det var den där uppgiften som ännu inte var klar trots att vi passerat datumdå den borde vara det.
Rullar jag ner lite kan jag se att den uppgiften tillhör Marina. Det är hennesansvar, det är hon som missat så det är henne vi ska ha kontakt med och säga"Hördu du, du får jobba på lite här" Sedan kan du också få en datumöversikt. Du ser när de olika uppgifterna ska startaoch slutföras. Klicka på Schema så ser du det. Där ser du att ABC förstudie skabörja där, och vara klart där. Utveckla kurs, där har vi en till. Om vi går till nästa månad, oktober, kan vi se att Utveckla kurs kommer att hålla på fram till och med 15 oktober. I det här kapitlet blev du introducerad i Planner, det enkla men väldigt kraftfullaoch lättjobbade verktyget för att strukturera uppgifter, och hålla reda påvem som gör vad i ett projekt.