logotyp för someAlla onlinekurserPriser
Hjälp
Logga in Bli medlem
Logga in Bli medlem
Taggar, grupper och segment med Mailchimp
Prolog
11:03
Rätt brev till rätt person
02:50 | Gratisavsnitt
Mer än en audience?
04:58 | Gratisavsnitt
Taggar, grupper eller segment
03:15 | Gratisavsnitt
Taggar
08:49
Vad är taggar?
01:09 | Gratisavsnitt | Låst
Skapa taggar
01:07 | Gratisavsnitt | Låst
Tagga befintliga prenumeranter
01:21 | Gratisavsnitt | Låst
Tagga nya prenumeranter
02:02 | Gratisavsnitt | Låst
Skicka brev till alla med en tagg
02:16 | Gratisavsnitt | Låst
Radera taggar
00:54 | Gratisavsnitt | Låst
Grupper
19:44
Vad är grupper?
01:04 | Gratisavsnitt | Låst
Skapa grupper
04:15 | Gratisavsnitt | Låst
Lägg till befintliga prenumeranter i en grupp
01:38 | Gratisavsnitt | Låst
Lägg till nya prenumeranter i en grupp
02:07 | Gratisavsnitt | Låst
Låt prenumeranten själv välja grupp
02:33 | Gratisavsnitt | Låst
Skicka brev till en grupp
02:56 | Gratisavsnitt | Låst
Ta bort prenumeranter från en grupp
00:55 | Gratisavsnitt | Låst
Ändra synlighet på grupper
02:15 | Gratisavsnitt | Låst
Radera grupper
02:01 | Gratisavsnitt | Låst
Segment
13:19
Vad är segment?
01:45 | Gratisavsnitt | Låst
Regular segment vs Advanced segment
00:55 | Gratisavsnitt | Låst
Skapa ett segment med ett villkor
02:41 | Gratisavsnitt | Låst
Skicka brev till ett segment
02:56 | Gratisavsnitt | Låst
Skapa ett segment med flera villkor
04:13 | Gratisavsnitt | Låst
Radera segment
00:49 | Gratisavsnitt | Låst
Epilog
01:30
Mot ett smartare mejlande
01:30 | Gratisavsnitt | Låst

Mot ett smartare mejlande

Nu har du lärt dig hur du arbetar med taggar, grupperoch segment. Du vet vad som är skillnaden mellan dessa tre, hur de ärtänkta att användas och när, i vilken situation de passar bäst. Självklart går alla de här att kombinera precis som du vill. Personligen tycker jag att taggar är alldeles fantastisktoch jag använder gärna det även när en grupp hade varitdet ultimata. I slutändan är det en smaksak och du behöver hitta ditt sätt attanvända dig av dessa verktyg så de passar till just det somdu ska göra. Det krävs övning för att arbeta med det här, framföralltsegmenteringen. Du behöver ta tiden att sätta dig in i och bli trygg med hursegmenteringen faktiskt fungerar, men även för attdu ska upptäcka hur den kan hjälpa dig i ditt arbete. Kunskapen om att använda taggar, grupper och segment öppnar uppmånga dörrar för hur du kan kommunicera med dinaprenumeranter, vare sig de är kunder, medlemmareller deltagare. Du kommer att lyfta ditt sätt att mejla till en helt ny nivå. Varje dag kommer du att bli bättre på att se hur du kan skickarätt brev till rätt person, vid rätt tidpunkt.

Då återstår det bara för mig att önska dig ett stort lycka tillmed ditt mejlande.