Genom att segmentera dina prenumeranter i Mailchimp med hjälp av taggar, grupper och segment ser du till att varje prenumerant får rätt information från dig. Du delar enkelt upp din audience i olika segment.
E-post är en riktigt smart kanal för information och marknadsföring. Men ju mer din audience fylls med e-postadresser, desto spretigare kommer den att bli. Vissa prenumeranter är helt nya, andra har varit med länge. Vissa vill bara ha brev från dig någon gång i veckan, andra månadsvis.
Dina prenumeranter har garanterat också varierande intressen och mål med att finnas med i din audience. Ingen är helt enkelt den andre lik och behöver förmodligen inte alltid exakt samma innehåll eller med samma frekvens.
Därför erbjuder Mailchimp smarta verktyg för att samla in och hålla koll på användbar information om varje enskild prenumerant, så att du kan leverera innehåll som passar just dem. Dessa verktyg är tags, groups och segments.
I den här kursen lär du dig hur du gör för att skilja ut en specifik grupp med prenumeranter i din befintliga audience för att du ska kunna skicka rätt brev till rätt person vid rätt tidpunkt.
Gabriella lär dig:
Efter kursen kan du tryggt använda dig av taggar, grupper och segment i ditt arbete med Mailchimp,
"Med dessa smarta verktyg skapar du ordning och reda bland dina prenumeranter i Mailchimp."
Din lärare:
Gabriella Kjeilen är lärare på Moderskeppet, men hon driver också ett eget bokförlag där hon själv ansvarar för en stor del av marknadsföringen. Just Mailchimp har varit en nyckel i hennes eget arbete.