logotyp för someAlla onlinekurserPriser
Hjälp
Logga in Bli medlem
Logga in Bli medlem
Taggar, grupper och segment med Mailchimp
Prolog
11:03
Rätt brev till rätt person
02:50 | Gratisavsnitt
Mer än en audience?
04:58 | Gratisavsnitt
Taggar, grupper eller segment
03:15 | Gratisavsnitt
Taggar
08:49
Vad är taggar?
01:09 | Gratisavsnitt | Låst
Skapa taggar
01:07 | Gratisavsnitt | Låst
Tagga befintliga prenumeranter
01:21 | Gratisavsnitt | Låst
Tagga nya prenumeranter
02:02 | Gratisavsnitt | Låst
Skicka brev till alla med en tagg
02:16 | Gratisavsnitt | Låst
Radera taggar
00:54 | Gratisavsnitt | Låst
Grupper
19:44
Vad är grupper?
01:04 | Gratisavsnitt | Låst
Skapa grupper
04:15 | Gratisavsnitt | Låst
Lägg till befintliga prenumeranter i en grupp
01:38 | Gratisavsnitt | Låst
Lägg till nya prenumeranter i en grupp
02:07 | Gratisavsnitt | Låst
Låt prenumeranten själv välja grupp
02:33 | Gratisavsnitt | Låst
Skicka brev till en grupp
02:56 | Gratisavsnitt | Låst
Ta bort prenumeranter från en grupp
00:55 | Gratisavsnitt | Låst
Ändra synlighet på grupper
02:15 | Gratisavsnitt | Låst
Radera grupper
02:01 | Gratisavsnitt | Låst
Segment
13:19
Vad är segment?
01:45 | Gratisavsnitt | Låst
Regular segment vs Advanced segment
00:55 | Gratisavsnitt | Låst
Skapa ett segment med ett villkor
02:41 | Gratisavsnitt | Låst
Skicka brev till ett segment
02:56 | Gratisavsnitt | Låst
Skapa ett segment med flera villkor
04:13 | Gratisavsnitt | Låst
Radera segment
00:49 | Gratisavsnitt | Låst
Epilog
01:30
Mot ett smartare mejlande
01:30 | Gratisavsnitt | Låst

Vad är segment?

Din lista med e-postadresser innehåller massvis med användbar information omdina prenumeranter och deras vanor. Allt från information om när de blev prenumeranter, vilka grupper de tillhör, vilka taggar de har, till vilka brev de har fått från dig. Ja, till och med vilka brev de har öppnat, och vilka länkarde har klickat på i de här breven. Ju mer information du själv samlar in, och ju fler brev du skickar, desto merdata får du om varje enskild prenumerant.

Det här är väldigt användbart. All den här informationen kan du använda för attfiltrera fram ett gäng utvalda prenumeranter inför ett utskick. Det här kallas att segmentera. Att skapa ett segment.

Det du gör rent praktiskt och tekniskt är att sätta villkor för att sålla framen grupp prenumeranter du vill skicka till.

Du kan till exempel säga "Filtrera fram alla nya prenumeranter den senastemånaden". Eller "Filtrera fram alla prenumeranter som öppnade mittsenaste brev". Du kan också säga "Filtrera fram alla nya prenumeranter den senaste månadensom dessutom har öppnat mitt senaste brev".

Du kan alltså filtrera fram prenumeranter utifrån allt från ett till flera villkor. Riktigt praktiskt och användbart.

Så summa summarum, så fort du vill skicka brev utifrån gemensam informationom dina prenumeranter, såväl information om prenumerantens aktiviteter somgrupptillhörighet eller annan information, då ska du använda verktyget Segment.