Jobba smart i Word

Spara tid genom att skapa struktur

Hur är det nu jag lägger till sidnumrering? Och hur skapar jag en automatisk innehållsförteckning? Och måste jag ha formatmallar?

Genom att arbeta strukturerat från början sparar du mycket tid eftersom det skapar ordning och reda i ditt dokument, innan du sätter igång med ditt arbete.

Språkkonsult och kommunikatör Ulrika Gotthardsson visar alla fördelar med att använda dig av smarta funktioner i Word. Funktioner som formatmallar, skapa innehållsförteckning samt att hantera bilder och sidnumrering.

Men har du i dagsläget ett dokument som redan är rörigt? Så bra! Ulrika visar nämligen även hur du städar upp ett redan existerande dokument.

Dessutom ger hon dig även tips på hur du kan samarbeta med andra i samma dokument, med funktioner som kommentarer, förslag på förändringar och egna anteckningar. Med digitalt samarbete slipper du ha mängder av filer som heter Viktigt dokument-version-1.2.34718.doc.

  • 27 avsnitt
  • 1h 26m
  • Släpptes Juli 2021
  • Inspelat i Microsoft Word på PC (funkar även på Mac).

Ulrika Gotthardsson är språkkonsult med fokus på klarspråk för att skapa text som når fler läsare. Hon lyfter också vinsterna – både för skribenten och läsaren – med rätt kunskaper i vardagsverktyg som Word.

Läs mer om Ulrika