Samarbeta var du än befinner dig
Google Drive är din egen plats i Googles stora moln där du kan lagra tusentals filer. Filerna blir då säkerhetskopierade och tillgängliga för dig överallt. Dessutom kan du dela filer och samarbeta med andra.
Det enda du behöver är ett konto på Google
När du skaffar ett konto på Google får du direkt tillgång till Google Drive. Du får dessutom utrymme att ladda upp och lagra dina filer gratis.
På nolltid kan du alltså komma igång med att dela och samarbeta kring filer med kollegor och kunder. I den här kursen visar Anders Sejdeborn hur du gör och vad du bör tänka på i ditt arbete.
Anders lär dig:
- Vilka tre olika behörighetsnivåer tjänsten har – visa, kommentera och redigera.
- Hur du börjar dela dokument, filer och mappar.
- Hur du har koll på olika delningar samt slutar att dela.
- Hur du delar filer via länk.
- Hur du ställer in bra inställningar för delning.
- Hur du arbetar med genvägar.
- Hur du förstår samarbete i dokument i realtid och hur du gör.
- Hur du arbetar med versionshistorik.
- Hur du arbetar med kommentarer.
Kursen förutsätter grundkunskaper om Google Drive som du kan lära dig i kursen Kom igång med Google Drive.
Version
Om Anders Sejdeborn
Anders är en av Moderskeppets mest erfarna och uppskattade lärare. Han är den som berättar hur och varför saker egentligen fungerar.
Anders Sejdeborn
Fler kurser av Anders