Konsten att kommunicera hållbart
Du vet att du både ska jobba med hållbarhet och kommunicera hållbarhet. Men hur? I den här intervjun får du lära dig hur du kommunicerar hållbart om hållbarhet i sociala medier.
Hur stärker du ditt varumärke, förmedlar dina värderingar och hur hanterar du utmaningar som uppstår? Vilka lagar behöver du förhålla dig till? Och vilka är egentligen grundstenarna för en lyckad hållbarhetskommunikation?
Följ med när Moderskeppets VD Josefina Sahlin och hållbarhetsstrategen Anna Carendi diskuterar hållbarhetens alla aspekter och hur du stärker ditt varumärke genom hållbarhetskommunikation. Oavsett om du ska ta dina första steg eller vill förbättra din kommunikation är den här intervjun för dig.
I intervjun presenteras praktiska exempel som Anna och Josefina diskuterar. Vad är bra och vad är mindre bra?
Efter att du sett intervjun kommunicerar du om hållbarhet på ett transparent, trovärdigt och relevant sätt. Du förstår syftet med hållbarhetskommunikation och hur du skapar engagemang på sociala medier.
Du får lära dig
- nyckelbegrepp inom hållbarhet
- lagar och regler du behöver förhålla dig till
- grundstenarna för hållbar kommunikation
- varför du bör kommunicera om ditt hållbarhetsarbete
- hur du kommunicerar varumärket, branschen eller platsen
- hur du kommunicerar företagets värderingar
- hur du kommunicerar hållbart om din produkt eller tjänst
- hur du kommunicerar när det går fel
- hur du skapar inlägg på sociala medier som påverkar
- vem som behöver skriva en hållbarhetsrapport
- fallgropar och formuleringar som förvirrar
- om oönskade och otrevliga kommentarer i sociala medier.
Om Anna Carendi
Anna Carendi är hållbarhetsstrateg och en av delägarna till Hållbarhetsteamet i Sverige AB. Hon har lång erfarenhet av att stötta företag och organisationer med att framtidssäkra sin verksamhet genom att integrera hållbarhet i strategier, kommunikation och mindset.
Anna Carendi
Hållbarhetsstrateg
Fler kurser av Anna