Är ditt skrivbord fyllt med post it-lappar som gör dig mer stressad än produktiv? Då är det dags att slänga lapparna och börja använda Microsoft Planner istället. Ordning och reda-freaket Angelica Bengtsson hjälper dig att komma igång.
Med Planner får du stenkoll. Verktyget hjälper dig att komma ihåg vad det är som ska göras, när det ska göras och hur det ska göras. Du slipper ha all den informationen i huvudet och kan istället fokusera på att vara produktiv i ditt arbete.
Oavsett om du träffar dina kollegor varje dag eller om ni arbetar på distans så är Planner ett enkelt verktyg för att samarbeta. Du kommer åt Planner både via Teams, webbläsaren och din mobil, så dina uppgifter och deadlines är aldrig långt borta.
Att komma igång med Planner är väldigt enkelt. I den här kursen lär du dig allt du behöver för att använda Planner redan i nästa projekt som du startar.
Läraren Angelica lär dig
Som videoproducent och lärare på Moderskeppet är Angelica beroende av att planera, strukturera och ha ordning på sina uppgifter. Något hon gör med glädje! Men det är inte bara i sitt arbete som Angelica gillar att ha koll. Om det så ska planeras en middag, en resa eller om det bara handlar om att få ihop alla vardagssysslor så är en checklista aldrig långt borta. Och vid hennes skrivbord finns det inte en enda post it-lapp.