Dags för avtäckning

Okey, nu flyttar vi ut från företagets väggar. Det är äntligen dags att visa upp din grafiska profil för omvärlden. Det här brukar både vara roligt och spännande. Hur kommer mottagandet att bli? Kommer nån ens lägga märke till vad du har gjort? Det kan kännas nästan lite läskigt att visa upp resultatet av ditt arbete. Många timmars passionerat arbete innehållande både glädje och frustrationska nu mötas av din publik, din målgrupp. Och det kan göras på lite olika sätt. Antingen väljer du att sakta men säkert smyga ut den nya grafiska profileni de olika kanaler som du använder för din marknadsföring utan att göranågon större väsen av att ditt företag har en ny grafisk profil. Dina kunder, din målgrupp och alla andra som är intresserade av ditt företagkommer ändå att lägga märke till att en förändring har gjorts. Det blir rätt uppenbart om ditt företag helt plötsligt bytte logotyppå webbplatsen och i sociala medier. Färger och typsnitt har också förändrats. Ja folk lägger märke till den typen av förändringar. Eller så gör du en större grej av den nya grafiska profilen. Som en form av marknadsföring. Du delar samtidigt med dig en story om vad den nya grafiska profilen står för. Vad syften med den nya grafiska profilen är. Och du kan samtidigt få med information om ditt företag, vad du erbjuder och till vem. Ja, det går att få in rätt mycket i den typen av lansering av en grafisk profil. Kanske du till och med vill bjuda på ett lanseringsparty. Båda sätten funkar så klart alldeles utmärkt. Du väljer själv hur du vill göra och vad som passar bästför just dig och ditt företag. Huvudsyftet med arbetet är såklart att få enhetligt visuellt uttryck ialla kanaler. Din nya fina grafiska profil appliceras på webbplatsen, sociala medier, visit kort, dokumentmallar och kataloger och alla andra ställen där ni syns. Det kommer vara en otroligt rolig och tillfredsställande periodnär du ser hur allt faller på plats. Du får se hur den grafiska profilen kommer in i en nya fas. Det blir liksom på riktigt nu när du börjar använda den tillallt visuellt som du ska ta fram till ditt företag. Det är otroligt spännande och ger dessutom ny energi till hela företaget. Passa också på att klappa dig själv på axeln och se till att glädjasordentligt över ditt arbete. Du har gjort ett bra jobb.