Engagera din målgrupp via videoannonser
Med annonser når du direkt ut med din video till de personer som du vill nå, istället för att vänta på att plattformen (eventuellt) kommer att visa den organiskt. Men hur gör du? Denna kurs om annonsering på TikTok lär dig från start till mål.
Med hjälp av annonsering på Tiktok arbetar du strategiskt för att nå ut till din målgrupp. Din videoannons behöver varken vara uppstyrd eller avancerad. Tvärtom ska den smälta in i det vanliga flödet.
Marknadsföringsexperten Gabriella Argus (fd Kjeilen) lär dig skapa bra videoannonser och hur du bygger upp kampanjer. Efter kursen är du i gång med annonsverktyget TikTok Ads Manager.
Om kursen
För att hänga med i kursen behöver du ha ett TikTok-konto och det är också en fördel om du har vana av att skapa video. Du behöver däremot inte ha jobbat i TikToks annonsverktyg tidigare – Gabriella tar dig igenom hela arbetsflödet.
Förutom rent praktiska färdigheter får du också möta flera verksamheter och se hur de arbetar med annonsering på TikTok.
Du lär dig
- skapa konto i TikTok Business
- hitta i gränssnittet
- skillnaden mellan det enkla och avancerade annonsverktyget
- hur en annonskampanj är uppbyggd
- välja mål för din kampanj
- skapa annonser i TikTok Ads Manager
- anpassa din målgrupp för att nå rätt personer
- hur du ska tänka kring budget
- skillnaden mellan daglig budget och livstidsbudget
- hur du följer upp dina resultat.
Om Gabriella Argus
Gabriella Argus (f.d. Kjeilen) är utbildad kommunikatör och Moderskeppets lärare i kurser om marknadsföring. Dessutom är hon förläggare och marknadsansvarig på det egna bokförlaget Seraf. Med sin skicklighet i sociala medier har hon byggt upp förlagets populära TikTok-konto, där hon självklart gör annonsering.
Gabriella Argus
Marknadsförare
Fler kurser av Gabriella