Skapa en framgångsrik närvaro för ditt företag på Instagram
Över 60% av internetanvändarna* har Instagram. Därför är det en perfekt plats för ditt företag att synas och kommunicera på. En plattform där du når ut till kunder, medlemmar, deltagare, invånare, gäster, följare och fans.
I den här onlinekursen lär du dig att lyckas med Instagram åt ett företag, en organisation eller ett evenemang. Gabriella Argus är en erfaren marknadsförare med Instagram som sin specialitet.
Nå ut med inlägg, Stories och Reels
Instagram har tre olika flöden som du fyller med innehåll. Varje flöde har olika användningsområden. I kursen lär du dig hur du bäst utnyttjar dem till ditt företags fördel.
Använd inlägg som ett skyltfönster utåt, ge en inblick i vardagen med Stories och skapa engagerande videoklipp med Reels. Allt för att bygga en långsiktig relation till din följare. Så de i slutändan vill använda sig av dina tjänster, köpa dina produkter eller känner sig mer delaktiga i din verksamhet.
Om kursen
Instagram för företag är en onlinekurs i 42 korta och effektiva avsnitt.
Gabriella Argus (fd Kjeilen) lär dig att skapa innehåll för de olika flödena inlägg, Stories och Reels. Du får även ta fram en tydlig plan för företagets kompletta närvaro på Instagram.
Den här kursen riktar sig till dig som arbetar med sociala medier på din arbetsplats. Du vill skapa en hållbar struktur för ditt arbete och spara tid. Struktur och planering är det som skiljer proffsen från amatörerna.
Kursen är av stor vikt både för dig som jobbar på ett företag eller i offentlig verksamhet. Den är även populär bland egenföretagare.
Som medlem följer du kursen när du vill vid din egen dator. Du kan när som helst repetera avsnitt. Och du får årliga uppdateringar av kursen så länge du är medlem.
Efter kursen känner du dig trygg med att skapa innehåll. Du är bra på att hitta i appen och kan både planera och utvärdera ditt företags närvaro på Instagram.
Som medlem kan du även se flera fördjupande kurser om Instagram för företaget. Alla kurser om Instagram som ingår i Moderskeppet.
*statistik från Svenskarna och internet 2022
Du lär dig
- hitta runt i appen
- skapa ett företagskonto
- producera och publicera innehåll för inlägg
- hur du skapar Stories
- hur du skapar en Reel
- bygga upp din följarskara och skapa engagemang
- hur du ska tänka med musik på Instagram som företag
- sätta upp en långsiktig plan för innehåll, publiceringsschema och en årscykel
- utvärdera och finslipa för att hela tiden göra ditt konto ännu bättre.
Om Gabriella Argus
Gabriella Argus är vår erfarna lärare som kan förklara så att alla lyckas. Hon arbetar som marknadsförare. Med sin skicklighet i sociala medier har hon även byggt upp ett populärt bokförlag, Seraf förlag. Där använder hon dagligen just Instagram som verktyg.
Gabriella Argus
Marknadsförare
Fler kurser av Gabriella