Skapa, följ upp och optimera dina annonser
Känner du att LinkedIn är din sociala plattform? En plats där du vill jobba med aktiv marknadsföring?
Då är det dags att komma igång med annonsering på LinkedIn med Campaign Manager.
Att annonsera på LinkedIn är inte särskilt svårt och det är riktigt roligt när du har en plan för din marknadsföring. Speciellt när du väl börjat skapa en rutin kring dina kampanjer.
I Campaign Manager styr du dina kampanjer
Du sätter upp ditt annonskonto i LinkedIn Campaign Manager. Det är härifrån du styr dina kampanjer, kontrollerar din budget och lägger ut dina annonser.
Innan du sätter igång behöver du ha ett personligt LinkedIn-konto, vara administratör på en företagssida och ha tillgång till ett betalkort.
Om kursen Annonsera på LinkedIn
I den här kursen hjälper marknadsföringsexperten Fredrik Larsson dig att komma igång med annonsering på LinkedIn.
Fredrik lär dig:
- Vad som är grundläggande begrepp vid annonsering.
- Hur du sätter upp ett annonskonto i Campaign Manager.
- Hur du startar en kampanj.
- Hur du skapar din första annons.
- Hur LinkedIn tar betalt för annonsering.
- Hur du undviker att betala för mycket.
- Hur du hanterar olika annonser beroende på målsättning.
- Vad som är LinkedIns olika annonsformat (enskild, text, video och galleri).
- Hur du följer upp dina resultat.
- Vad du ska mäta när du följer upp.
- Hur du använder A/B-testning.
Efter kursen publicerar du snabbt och enkelt din första annons på LinkedIn. Du har alla verktyg du behöver för att komma igång och för att annonsera effektivt.
LinkedIn har lanserat ett nytt verktyg för annonsering som heter Business manager. Detta verktyg berörs inte i kursen, utan här ligger fokus på Campaign manager.
Psst! Vill du ha hjälp med att skapa konto på LinkedIn eller veta hur du sätter upp en företagssida? Kika under stödmaterialet.
Om Fredrik Larsson
Fredrik är kommunikationschef och digital strateg. Han vill ge dig förståelse för de bakomliggande processerna.
Fredrik Larsson
Fler kurser av Fredrik