logotyp för someAlla onlinekurserPriser
Hjälp
Logga in Bli medlem
Logga in Bli medlem
Lyckas med innehållsmarknadsföring
Inledning
09:23
Välkommen till kursen
01:46 | Gratisavsnitt
Är inte allt content?
02:04 | Gratisavsnitt | Låst
Det här är innehållsmarknadsföring
05:33 | Gratisavsnitt | Låst
Inkluderande innehållsmarknadsföring
14:22
Hur mår din målgrupp
04:27 | Gratisavsnitt | Låst
Det här är inkludering
02:32 | Gratisavsnitt | Låst
Inkludering ger resultat
01:49 | Gratisavsnitt | Låst
Exempel på inkluderande innehåll
04:31 | Gratisavsnitt | Låst
Dra lärdomar
01:03 | Gratisavsnitt | Låst
Skapa innehåll
15:32
Klargör dina syften och mål
03:42 | Gratisavsnitt | Låst
Välj kanal
02:24 | Gratisavsnitt | Låst
Innehåll för Instagram
03:30 | Gratisavsnitt | Låst
Innehåll för podcast
02:44 | Gratisavsnitt | Låst
Informativt innehåll
03:12 | Gratisavsnitt | Låst
Innehåll utifrån teman
06:03
Transparens
02:19 | Gratisavsnitt | Låst
Användargenererat innehåll
03:44 | Gratisavsnitt | Låst
Innehåll av tråkiga ämnen
10:45
Syftesdrivet innehåll
04:54 | Gratisavsnitt | Låst
Ha glimten i ögat
01:44 | Gratisavsnitt | Låst
Få målgruppen att förstå
02:27 | Gratisavsnitt | Låst
Fallgropar att undvika
01:40 | Gratisavsnitt | Låst
Innehåll med influencers
07:31
Ta hjälp av experterna
00:39 | Gratisavsnitt | Låst
Möjligheter och inspiration
02:46 | Gratisavsnitt | Låst
Planera och genomföra
04:06 | Gratisavsnitt | Låst
Publicera ditt innehåll
05:23
Verktyg för innehållsskapande
01:35 | Gratisavsnitt | Låst
Checklista innan du publicerar
01:42 | Gratisavsnitt | Låst
Summering
02:06 | Gratisavsnitt | Låst

Ha glimten i ögat

Det finns mycket rädsla, i företagsvärlden, att man inte ska bli tagen på allvar. Men i dag <b>vill</b> mottagaren ha personliga företag! Så testa att skapa mer innehåll, med glimten i ögat. Och det betyder inte att ni kommer att uppfattassom oseriösa. Ett exempel på detta är Roughly right, ett affärssystem, som med hjälp av designers tagit fram en rad faktura-mallarsom de hoppas ska kännas som ett kärleksbrev till kundeni stället för någonting tråkigt man bara måste göra. Ett annat exempel är kampanjen Metal Reviews, för Lenovo. Lenovo säljer bland annat datorer och surfplattoroch när de släppte den nya produktserien Legion, blev den recenserad av olika tech-magasin. Då samlade Lenovo in recensenternas ordoch satte dem i händerna på ett metal-band. Ja, ni hörde rätt! Metal, som i musikgenren, känd för sin väldigt kraftfulla framtoning, alltså någonting helt annat än surfplattor! Metal-bandet fick i uppgift att spela in låtar och musikvideormed recensionerna som grund och Lenovo skickade sedantillbaka det innehållet till journalisterna somrecenserat produktserien. Kanske av ren förvåning eller bara med garvet i halsen, började sedan recensenterna att skapa eget innehåll kring detta. Resultatet blev över hundra redaktionella publiceringar, med ett beräknat annonsvärde på 12 miljoner. Content marketing, framtaget av externa och trovärdiga röster, med glimten i ögat helt enkelt!