Det finns mycket rädsla, i företagsvärlden, att man inte ska bli tagen på allvar. Men i dag <b>vill</b> mottagaren ha personliga företag! Så testa att skapa mer innehåll, med glimten i ögat. Och det betyder inte att ni kommer att uppfattassom oseriösa. Ett exempel på detta är Roughly right, ett affärssystem, som med hjälp av designers tagit fram en rad faktura-mallarsom de hoppas ska kännas som ett kärleksbrev till kundeni stället för någonting tråkigt man bara måste göra. Ett annat exempel är kampanjen Metal Reviews, för Lenovo. Lenovo säljer bland annat datorer och surfplattoroch när de släppte den nya produktserien Legion, blev den recenserad av olika tech-magasin. Då samlade Lenovo in recensenternas ordoch satte dem i händerna på ett metal-band. Ja, ni hörde rätt! Metal, som i musikgenren, känd för sin väldigt kraftfulla framtoning, alltså någonting helt annat än surfplattor! Metal-bandet fick i uppgift att spela in låtar och musikvideormed recensionerna som grund och Lenovo skickade sedantillbaka det innehållet till journalisterna somrecenserat produktserien. Kanske av ren förvåning eller bara med garvet i halsen, började sedan recensenterna att skapa eget innehåll kring detta. Resultatet blev över hundra redaktionella publiceringar, med ett beräknat annonsvärde på 12 miljoner. Content marketing, framtaget av externa och trovärdiga röster, med glimten i ögat helt enkelt!