Genom att arbeta med lokal SEO ökar du din möjlighet att synas i Googles sökresultat när dina potentiella kunder googlar efter just det du erbjuder, där du erbjuder det. På så vis kommer fler i ditt område att hitta ditt företag.
Kursen guidar dig från start till mål i Google Ads, från att skapa ditt konto till att lansera din första kampanj. Dessutom delar läraren Fredrik med sig av knepen som verkligen gör skillnad.
Skapa annonser, följ upp statistiken och optimera för att träffa rätt målgrupp. I den här kursen lär du dig arbeta i LinkedIn Campaign Manager.
Vill du kunna nå din målgrupp på Facebook och Instagram, utan att behöva lära dig krångliga marknadsföringsteorier? Den här kursen guidar dig tryggt genom verktyget Ads Manager för att du ska komma i gång och skapa din första annons.
Google Analytics 4 är världens mest kända webbanalysverktyg för att mäta och få ut statistik om besökarna på din webbplats. Analysera vilka dina besökare är, var de kommer ifrån och vad de gör på din sajt.
Med hjälp av annonsering kan du arbeta mer strategiskt än med bara organiskt innehåll. I den här kursen kommer du snabbt igång med TikToks smidiga annonsverktyg.